WIe ben ik?

"Mijn werkwijze gaat uit van de waarde en kracht van ieder kind"

Hoe werk ik?

Mijn werkwijze is uniek en gaat uit van de waarde en kracht van ieder kind. Bij voorkeur bezoek ik uw kind na een intakegesprek in de klas, thuis of op het schoolplein. Ik koppel mijn waarneming en handelingsgericht advies daarna aan u terug. Samen bespreken we wat nodig is, om uw kind vooruit te helpen. Mijn werkwijze baseer ik op mijn visie:

  • Elk kind dat op mijn pad komt is van waarde

    Elk kind is anders, met eigen sterke- en minder sterke kanten. Elke school en elke leerkracht is anders. Ieder bezoek aan een kind in de klas vormt een bron van informatie, die ik als uiterst waardevol ervaar.

  • Elk kind maakt deel uit van een omgeving, soms is het van belang de schakels te verbinden

    Samen met ouders en school leg ik in een gezamenlijk overleg alle puzzelstukjes bij elkaar. Ieder heeft een deel van de informatie over het functioneren van een kind. Ik help om het totaalplaatje in beeld te krijgen. Daarnaast geef ik advies en denk ik mee over de toekomst van uw kind.

  • Elk kind beschikt over hulpbronnen die ingezet kunnen worden

    Ik zie het als mijn taak om mezelf overbodig te maken. Daartoe stel ik mezelf de volgende vraag: wat heeft u als ouder of als leerkracht nodig om zelfstandig en vol vertrouwen verder te kunnen?

  • Elk kind heeft behoefte aan een ambassadeur

    De kinderen waar ik mee te maken krijg, kunnen door hun gedrag de support thuis en op school verliezen. Ik zie het als mijn opdracht om de krachten en sterke kanten van uw kind op te sporen en naar voren te brengen. Zo maak ik het belang van uw kind helder in een bespreking, in een overleg, of in een bondig verslag.

  • Het doel bereiken vraagt zo nu en dan om volharding

    Dat vraagt van mij flink wat kennis, ervaring en creativiteit. Wanneer het dan lukt om kinderen werkelijk vooruit te helpen, of om de leeromgeving aan te passen, geeft me dat heel veel energie en voldoening!

  • Een netwerk van specialisten kan uitkomst bieden bij een complexe hulpvraag

    Naast zelfstandige ben ik in de praktijk verbonden aan het team van ABC 4. Ik zie mezelf als vooruitgeschoven post. Dat betekent dat ik vragen waar ik niet direct een antwoord op heb, meeneem en in dat team kan bespreken. Vanzelfsprekend communiceer ik daar eerst open over met scholen en ouders.